Granola bars

Overzicht Recepten

Granola bars

Zelf granola bars maken is enorm makkelijk en je hebt zo beter in de hand hoeveel suiker erin gaat. Ik ben ditmaal voor een redelijk gezonde versie gegaan en heb daarom de Sports Granola gebruikt, deze bevat maar 1% suiker. Je kunt de granola bars makkelijk meenemen en hierdoor is het een lekker tussendoortje.

 

Wat heb je nodig voor 6 repen?

• 150 gram Sports Granola, grote noten in stukken hakken

• 1 eetlepel pindakaas

• 1 eetlepels maple syrup

• 1,5 eetlepel vloeibare kokosolie

• 35 gram pure chocolade (+72% cacao)

 

Hoe maak je het?

Weeg de granola af en haal de grove stukken noot eruit. Hak de noten fijn en voeg weer toe aan de granola. Doe pindakaas, maple syrup en kokosolie erbij en meng goed door elkaar zodat alles nat is. 

 

Neem een ovenschaal (of andere rechthoekige vorm) van 18x14 cm en leg hier een velletje bakpapier in. Doe het granola mengsel in de ovenschaal en druk aan met de achterkant van je lepel. Zet alvast in de ijskast.

Smelt de pure chocolade in een pannetje. Wanneer de chocolade vloeibaar is, maak je hiermee zigzaggende bewegingen over de granola bars zodat je een streepjes effect krijgt. Zet terug in de ijskast en laat het in circa 3 uur hard worden.

 

Snijd de granola plaat in 6 stukken, bewaar ze in de ijskast.